FIRST WORKOUT IN 4 WEEKS

HUR galet tror ni inte att det känns att sätta sin fot på gymmet för första gången på typ 4 veckor? Herregud! Mina ben är döda för självklart var det dem som fick ta första struken idag! Men varför har jag varit frånvarande då? Jo helt enkelt för jag tyckt att träningen varit tråkig. Att gå i exakt samma rutin i 2-3 år blir ju såklart tråkigt och det är därför som jag nu efter en månads uppehåll är tillbaka och har tankar på att ändra mitt träningsupplägg ganska mycket, men mer om det kommer i ett annat inlägg i veckan, så keep in touch ;)

Men åter till dagens pass så tränade jag tillsammans med bästa E för första gången på typ ett halvår känns det som! Men passet var helt fantastiskt bra och vi fokuserade mycket på benens baksida idag dvs glutes och hamstrings.. jag var ju lite klen för att jag har vilat så, så jag höll vikterna lite lättare medan jag tvingade E att köra riktigt tungt och hon har blivit galen stark, jag är imponerad av min squattis!! Svetten rann redan efter de första seten, så då var det bara att låta det rinna och kämpa på!

Upplägget såg väll ut ungefär såhär:
Smithsquats: 7set / Legcurl: 5set / Legexsentions: 4set / hipabduction: 5set / walking lunges: 6set / raka mark: 4set / hipthrust: 5set

vi avslutade även med två supergrymma magövningar men videon på dem kommer imorgon, så kika in då innan gymdags så får ni två svidande övningar!

20140728-220344-79424533.jpg

20140728-220343-79423986.jpg

20140728-220343-79423424.jpg

20140728-220442-79482225.jpg

20140728-220441-79481097.jpg

20140728-220440-79480599.jpg

20140728-220441-79481621.jpg

20140728-220537-79537985.jpg

20140728-220537-79537455.jpg

20140728-220539-79539401.jpg

20140728-220705-79625042.jpg

20140728-220704-79624550.jpg

20140728-220801-79681007.jpg

20140728-220801-79681466.jpg

CHICKEN DINNER

Igår när vi kom hem så var vi tvugna att åka iväg och handla för att fylla upp vårt tomma kylskåp. Självklart hade vi noll idéer för vad vi skulle äta till middag igårkväll. Vi var sugna på grillat, för det hade vi inte ätit på två veckor, men tror ni att det slutade så? nejdå! haha men det blev en fantastisk middag ändå! vi köpte kycklinglår och stekte dem hårt i en panna tillsammans med färska tomater och rosmarin. Det fick sedan ligga och puttra i en halvtimme. till det gjorde vi kyftor av potatis tillsammans med paprika i ugnen. till det hade vi salvia och timjan att smaksätta med. Jag stod för salladen, och då blev det isbergssallad, småbladssallad, tomater och självklart salladens höjning, nämligen små kuber av vattenmelon! Det blir så sommarfräscht och toppar man det med balsamvinäger och olivolja så har ni en riktig sommarhit!

Här är lite bilder, /C

20140728-101115-36675095.jpg

20140728-101113-36673709.jpg

20140728-101114-36674192.jpg

20140728-101115-36675625.jpg

20140728-101112-36672826.jpg

BREAKFAST

God morgon! Clara har äntligen anlänt till Malmö så en frukost tillsammans var ju given.
Keso toppat med färska jordgubbar och melon tillsammans med äggröra & ett glas färskpressat juice. Hur perfekt låter inte det? Efter drygt två veckor ifrån varandra så var det ju verkligen efterlängtat med en god frukost tillsammans! Njut av bilderna!

20140728-092706-34026106.jpg

20140728-092706-34026835.jpg

BBQ NIGHT

Dessa varma kvällar är bland de bästa. Att grilla är nog bland det godaste och lättaste att göra. I ett par dagar har vi nu grillat kyckling som är marinerad i bbq tillsammans med antingen råris eller som idag sötpotatis och vanlig potatis.

Till detta gör vi alltid en sallad, en favorit är denna: grönsallad, tomat, gurka, paprika, rödlök olivolja, ättika & salt sedan smular man fetaost över. Godaste!

Ett tips för en god sås till detta är: lätt cream frech blandat med kvarg + dippa från strella vitlök & örter. Ni bör verkligen testa denna. /E

grill1grill2 grill3 grill4

HOME AGAIN

Hej på er! Jag är hemma igen och tillbaka till verkligheten då jaaa.. Ville verkligen inte åka hem idag utan hade lätt kunnat stanna några veckor till. Det är så avslappnande och kravlöst och enligt mig är det det bästa som finns. Men men nu är jag i alla fall hemma efter två helt fantastiska veckor som har inkluderat god mat, löpträning, målning av stugan, massa fiske, kortspel, morgondopp och massa mer!

När jag är på Stenshamn ser jag till att inte göra något för att jag ”måste” utan jag gör bara saker som jag vill. Det är som att åka på rehab när man är där ute! Träna gjorde jag kanske 7 gånger under de två veckorna. Både löpning, powerwalks och bålövningar.  Har inte så mycket att skriva, men kommer lite goa bilder iaf..

Kramar C

20140727-201728-73048524.jpg

20140727-201728-73048779.jpg

20140727-201727-73047998.jpg

20140727-201728-73048273.jpg

EAT & TRAIN

Känner mig sjukt nöjd över mina senaste 3,4 dagars träning och kost. Jag har verkligen levererat på mina pass och kosten har jag sköt otroligt bra. Träningen har varit så tungt jag bara kunnat 6-8 reps

Torsdag: rygg, axlar
Fredag: rumpa, traps
Lördag: rygg, mage
Söndag: axlar, rumpa

Såg en tjej på stranden på semestern, min kroppsbyggnad fast större. holy moly vad snygg hon var!! Därför ska jag nu jobba stenhårt med min rygg och ja jag kommer köra massa traps övningar för att få en djup överrygg. Självklart kommer jag fortsätta med rumpa och mina benpass också, minst lika viktigt.

kosten
Frukost:
omelett eller äggröra med keso och nötter en standard nuförtiden. Helgen kan det bli en proteinbulle eller någon annan grov från lidl.

lunch: en sallad från mix and eat i malmö. Där man kan få allt uträknat. Brukar bli grönsallad, kycklinfile, gurka, kål, bönor tillsammans med en lightsås. Till detta tar jag en proteinshake choklad/cocos jag dör så god!

Middag: kyckling med råris och sallad

Jag har verkligen fått i mig mängder med protein och det känns himla bra. Vi fortsätter såhär och hoppas på lite resultat. /E

kost1kost2

 

Hur jag tänker kring kost & träning på semester.

Nästan alla vill åka på semester och njuta lite extra, komma bort från vardagen här hemma och få känna på riktig värme. Vi är många som också just tränar och vill komma lite extra i form inför vår semester för att sedan kunna slappna av där.

Träning för mig är en del av mitt liv, min livsstil och något jag gör för jag älskar det. Vissa anser att när man åker på semester så ska man inte träna för då ska man koppla av och njuta, andra tränar gärna på semester för de tycker om det och kanske för att kunna unna sig lite extra där borta. Jag är en kombination av båda, jag kan lika gärna träna men jag vilar också gärna. Jag tränar 6 dagar i veckan nästan alla veckor om året så ibland kan det va skönt att ta en paus, men när jag är på semester så tycker jag faktiskt nästan bättre om att träna. Iafall just nu, efter en hård tävlingsäsong är träningen här hemma nu lite i perioder men på semestern älskar jag träningen.

På semester tränar jag gärna, dock endast 1 pass/dag och ibland kan det bli 2 dagars träning sedan vilar jag 1 dag och lite så. I Frankrike blev det inte så många pass, då träningen där borta var ganska dyr men på många semesterorter finns långa strandpromenader där man kan ta en pw eller löprunda. Nu under Turkiet blev det lite fler pass för både jag och Mergim tyckte det var så underbart att efter frukosten gå och bränna av ett gympass. Viktigt att komma ihåg är att träningen ska man göra för man tycker det är roligt inte som ett tvång.

KOSTEN, allmänt på semester äter jag mindre det blir 3 mål om dagen frukost lunch och middag, försöker hålla frukosten och lunchen relativt lätta och på kvällen blir det ett större mål. Där blir det allt från kött, fisk till pasta och ibland även en efterrätt.

jag äter nyttigt till 80% och de resterande 20% unnar jag mig och självklart har jag gjort det under dessa semestrar också. Turkiets frukostar medförde lite pannkakor och en hel del nutella mums. Dock anser jag ät med måtta, om du vet att du kommer må dåligt när du kommer hem och måste hetsa med träningen ta det lungt med kosten, ät bra mat och släng in något då och då så kommer träningen inte bli så tuff när du kommer hem. /E

20140726-143012.jpg

20140726-143114.jpg

KÄRLEKS SEMESTER!

Tillbaka på svensk mark.. Längtar redan tillbaka till värmen, sol, bad, drinkar, middagar och massa skratt. Givetvis har det fortsattit här hemma men det är ändå inte samma sak. Jag har haft en helt fantastisk vecka i Turkiet med min Kärlek. Vi ville absolut inte hem och en sak är säker aldrig 7 dagar semester igen, det behövs fler dagar!

Första gången vi är tillsammans så mycket 24 timmar om dygnet och dessa dygn har varit dom bästa någonsin. Att få spendera varje minut med en person man tycker om är så fantastisk. Vi har haft det så bra, en tyst minut har vi nog inte hunnit med och massa skratt hela tiden.

God mat, fint väder, träning ja allt har funnits med på resan. Kameran klyddade lite så tyvärr blir det endast mobil bilder men jag vill ändå bjuda på lite semester bilder :D Nästa inlägg tar jag upp hur jag gör med träning och kost på semester. /E

10353186_10152606682428658_7331599825684720120_n 10353186_10152606682643658_205001387518316494_n 10511271_10152606682268658_841691800135757018_n 10534077_10152606681758658_8283372801672757964_n 10553417_10152606682738658_239419596373937028_n 10570282_10152606682528658_8592722624547092379_n

CARDIO @ STENSHAMN

Hej på er! Har ni det bra? Vädret här är fantastiskt och jag bara njuter av livet här ute! Två morgnar i rad har jag varit ute och kört cardio. Kombinerad löpning och gång har jag kört! igår var jag ute själv och körde en runda på 5-6 km där jag körde ungefär 50/50 på löpningen och gången. Imorse var jag ute med mamma och körde ett ”lära sig springa”-upplägg med henne vilket jag tänkte dela med er i dagarna!
Det har varit hemåt magiskt att vara ute här på morgonen med bleke på havet och kvittrande fåglar! Älskar det

20140719-120807-43687828.jpg

20140719-120807-43687517.jpg

20140719-120806-43686600.jpg

HEMMAGJORD PIZZA PÅ STENSHAMN

Hej på er! Hur har ni det? Jag är som ni vet på Stenshamn och njuter som aldrig förr. Detta är det bästa stället jag vet och många tycker jag är lite knäpp när jag säger det men det finns ett speciellt lugn här som inte finns någon annan stans! Har hunnit byta lina på spöt och kasta lite men ingen fångst för mig, dock drog pappa upp en gädda igår som blev dagens lunch! Så gott med egenfångad fisk!

Igårkväll bakade vi pizzadeg och gjorde hemmagjord pizza. Kokade tomatsås som jag bredde på den utkavlade degen och sedan skjutsade jag in den med bara det på i ugnen. När den kom it la jag på massa sallad, oliver, rödlök, tomat, salami och fetaost! Blir så fräscht och gott med färska grönsaker!

Pizzadegen va ingen nyttig utan en vanlig som jag hittade på google med jäst, vetemjöl, salt osv!
Njut av mina härliga bilder
/ Clara

20140717-175754-64674654.jpg

20140717-175754-64674897.jpg