BACK TO THE OLD TIMES!

Idag gjorde jag något som jag verkligen saknat! Jag var nämligen och simmade. Förr i tiden var jag både simhoppare och simmare och det har satt sina spår i mitt hjärta. Hade tid funnits hade jag absolut börjat simma igen. Jag köpte till och med nya simglasögon så nu kan jag gå när jag känner för det. Det blev bara 30 minuter men det räckte då jag har min första vilodag idag så det fick bli en aktiv vilodag idag.

Som simmare lägger jag alltid upp mina simpass som intervaller. Börjar med 300m uppvärmning sedan kör jag olika upplägg. Minns så tydligt när vi skulle simma 100m frisim x 10 = 1 km. Man hade 1,45 sekunder på sig att simma 100m och i den tiden skulle man få in vila också innan man var tvungen att börja på nästa 100m. Det var så sjukt jobbigt men känslan efteråt var helt fantastisk precis som men allt när man klarar något svårt!

Denna bilden speglar inte bara en form utan att försöka va stark i alla lägen oavsett. Att tänka possitivt och göra det bästa man kan!

EM SANTA SUSANNA8

LETS EAT SOME PANNCAKES

frulle frulle1

Till frukost idag serverades det gröt och pannakakor efter ett cardiopass. Intervaller 30 minuter på cykeln, oj vad det brändes i benen och svettet bara rann! Innuti pannkakorna har jag Elit nutritions nya casein. Så himla gott! vatten och casein och in i kylen en stund så känns det som att man kletar på nutella. LYX! 

Forstätter dagen med att studera kolhydrater. Spännande och intressant att lära sig mer och gå in djupare på det hela. Kan knappt förstå att en dag ska jag bli dietist. Mitt drömyrke! Jag verkligen förverkligar mina drömmar, men de är tuffa men att ge upp kommer aldrig ta mig dit! /E

WHAT DO I EAT FOR LUNCH?

Hej på er!
Något som nu alltid verkar vara nyfikna på är vad vi äter om dagarna. Jag äter samma lunch nästan varje dag. jag tröttnar aldrig och tycker att det är den perfekta lunchen just för mig. Jag är inte den som vill äta värsta husmanskosten till lunch utan gillar något lättare så som en soppa eller sallad.
Och nuförtiden blir det nästan alltid sallad från Mix&Eat. Jag försöker att få i mig både fetter, proteiner och kolhydrater under lunchen. Ibland väljer jag att avstå från kolhydraterna men det händer nästan aldrig för det gör mig mättare plus att det är så himla gott!

I mina sallader hittar ni alltid: 1 dl kokt bulgur, fetaost och oxkött som jag värmer.
Det toppar jag vanligtvis med: Isbergssallad, vit/rödkål, Tomat/gurk-blandning, kidneybönor och kikärtor

På detta håller jag mig lagom mätt fram tills träningen och sedan blir det middag direkt efter det!
Fördelarna med mix&eat bortsätt från andra salladskedjor är att du kan få kött/carbs/Grönsaker uppvägt efter ditt kaloriintag plus att hela stället är anpassat för träningsintresserade människor! Ett extra plus i kanten får de även för det alltid lika varma välkomnandet och den grymma servisen! You guys should try it! 

/ ClaraMIXIT MIXIT2

GYMFREAKS

legday legday1 legday3

GYMBILDER!!! Oj vad jag har saknat dom! Inte världens bästa men min pojkvän försöker så gott han kan hehe.. Idag hade vi planerat ett benpass med basövningar. Det är så vi kämpade tillsammans hela förra året och lyckades utvecklas båda två och dessa passen saknar man verkligen när man är ifrån varandra. Vi gick båda in i riktiga gymmode, härlurar, tjocktröja för här skulle det krigas och det gjorde vi verkligen!

Squatsen gick tyvärr inte som planerat men det spelar ingen roll. minskade vikten ökade repsen kramade ur ändå och fortsatte att öka i de andra övningar istället. Utveckligen och styrkan går uppåt och jag har definitivt blivit starkare.

Upplägg på baspass:

  • Squats 6×8-12
  • gående utfall med skivstång 3×20 steg ökar vikten kör 2×16 steg
  • utfall i smith 4×8
  • benpress smala 4×8-12, sista settet pumpa ur 10 st (vila 2 sekunder) 10 till
  • legcurl 4×10 droppa vikten och pumpar 15 stycken
  • leg extension 3×8 droppar vikten pumpar 10 stycken
  • vader 4x så många man orka

Här var passet slut. Baspass är alltid färre övningar för de är mer utmanande på något sätt. Nu ska det fyllas på med mat med familjen. Kyckling och potatis! Veckan är inte slut fortfarande bra mat som gäller. /E

 

 

IN PÅ CELLNIVÅ!

Godmorgon! En riktig höstig morgon men jag har börjat älska de också! Idag vakna jag väldigt spänd i kroppen för jag ska nämligen redan åka hem. Det blir en långhelg i Malmö. Ska ha en lektion som är 3 timmar, så ser våra dagar ut nu. Denna veckan läser vi om fett och jag måste säga att jag tycker det är riktigt kul. Inom fettet kan man koppla det till kemi vilket gör att det blir så mycket lättare att förstå hur fett är uppbyggt. Förra veckan hade vi kolhydrater, det var lite svårare faktiskt och nästa vecka protein.

Nu är det så mycket mer än protein på tallriken, fett eller kolhydrater. Nu får vi in på djupet. pga kemin tidigare har man inte haft tiden att fokusera riktigt men nu när det är över så är det riktigt roligt!

Idag står det ben på schemat med mergim! Squats för hela slanten det ska bli kul! I nästa inlägg kommer mitt träningschema upp för denna veckan :D /E

nött nött1Frukost: 1,5 dl havregryn, 3 dl vatten och salt. Toppat med agavesirap, frön och jordnötsmör! Helt oslagbart gott!

LETS CHILL!

Ett inlägg som inte endast är träning:
Jag har startat ett helt nytt liv, för 7 veckor sedan flyttade jag till göteborg. En helt ny stad, ny skola, helt ensam och som inneboende. Detta har varit ett stort steg i mitt liv och jag har brytit ihopa x antal gånger och jag har aldrig tyckt så illa om en stad som jag gjort fast jag egentligen älskar den. Men då har jag kommit hit för att ha kul. Nu ställs det mer krav! Skolan som är prio 1. Det är mycket plugg, mer än vad man är van vid, mat ska lagas, tränings ska hinnas och det är mycket måsten i livet just nu. Men känslan efter mitt prov igår var häftig. Jag har faktiskt klarat av min första högskoletenta och jag har pluggat så otroligt mycket men nu i efterhand var det så värt det och har jag klarat detta då är inget omöjligt!

När jag är vuxen kommer jag kunna blicka tillbaka och se att som 20åring tog jag mitt pick och pack och följde min dröm att bli dietist. Jag tävlade i europamästerskapet som 20 åring det är faktiskt 2 otroligt stora grejer för mig som jag är otroligt stolt över mig själv över att ha gjort i mitt liv (dock inte färdig än med utbildningen men om 3 år!) Att inse att jag gjorde detta, jag fick kämpa men jag klarade det! Här i göteborg växer jag som människa. Jag är utanför min comfortzone och det är här något händer med en. Med detta kommer en starkare Evelin växa fram och det kommer va fint att blicka tillbaka över det en vacker dag!

Idag läste jag på Tuvas blogg om hennes vardag som ibland kör ihopa sig. Och jag insåg vi är i samma sits. Vi  är faktiskt många! Vi måste lära oss att slappna av ibland och lägga ner pressen på oss själva. HÄR  kan ni läsa om allas kommentarer. Jag kommenterade också och redan där kändes det bättre!

I början av terminen fick vi alla en kompis som man skulle presentera och min vän gjorde en dikt av mig, en motiverande dikt som jag läser varje morgon. Den påminner mig om vad jag vill här i livet!

SquatsEvelin
Hon visste vad hon hade där i söder.
Hade inte alls tänkt att flytta från Malmöstan.
Mamma, pappa, lillasyster, träningssystrar, träningsbröder…
Utan dom, hur skulle hon någonsin överleva dan?
Var det träningscoachens inställning som puffade beslutet över kanten?
”Always with a smile” och plötsligt hade hon flyttat till Götet, in hos den där gamla tanten.
Denna coach märker möjligen bäst hur fysiskt stark kvinnan Evelin är,
men kanske beundrar bästis C, pojkvän M och familj bäst hur stor styrka hennes psyke bär.
För denna unga kvinna har redan hunnit hamna i Sveriges fitnessbloggtopp.
Tagit medaljer i Sverige, tävlat i Spaniens EM med sin rippade bikinikropp.
Evelin, som möjligen väljer lyxfrulle framför kanelbulle,
men som vägrar nöja sig med mindre än det hon vill ha.
Hon vill ha resor, jetset och spa!
Ingen mening med att göra något halvdant,
det gör inte livet mer intressant.
Så.
Hon ska ha hemlängtan med ett leende, bli klar och skaffa några års erfarenhet,
sedan är det dags att starta något alldeles eget.
Hon har mycket, men vet att det inte kommer gratis och vägrar hamna sist.
Hon är här för att knyta ihop säcken med resten av sitt imperium. Hon är här för att bli superdietist.

 

TRÄ

Några av mina favoriter! Hade älskat att ha garderoben fylld av Adidas tights!
Räknade att jag har 27 par träningstights och igår kunde jag inte låta bli att klicka hem ett par till..
Så kan det gå! / Clara

NIKE LONGSLEEVE HERE / ADIDAS LONGSLEEVE HERE /
ADIDAS PINK TIGHTS HERE / ADIDAS BLUE HERE / ADIDAS STELLA HERE
NIKE SHOOES HERE / NIKE ROLLER  HERE / NIKE ROPE HERE / FITNESSGURU SHAKER HERE

 

PASTA PASTA PASTA

Efter ca tusen miljoners middagar med bönpasta så kan jag lova att fredagens middag smakade riktigt gött för då åt jag riktig pasta för första gången på flera veckor! Jag tycker att bönpastan är en riktigt bra ersättare till vanlig pasta men ibland är det gott med riktig. Mamma slängde ihop en pastasås med kalkonfilé, paprika, blomkål, lök och flytande crème fraîche!

Detta ver faktiskt det enda utöver min veckokost som man kan se som något att ”unna” sig typ. Eller ja jag räknar inte ens pasta som något att unna och så men detta var väll det enda utöver det vanliga :) När jag inte känner någon tvång till att hålla någon särskild kost så känner jag inget sjukt sug av att äta vissa saker.  Ännu en gång; Jag är så glad över det livet jag lever idag!

 

Kramar Clara

PASTA

MUSKELMAT

torsk torsk2

Precis som det står! muskelmat men fortfarande en helt fantastisk middag!  Idag serverades torsk med vitt jasmin ris. På torsken har jag en svampsås, dill och citron in i ugnen i folie 200grader 10-12 min. Kokade grönsaker till det! Oj så gott! 

Idag blev det ett riktigt bra ryggpass med trapps och vader också. Skön känsla att hinna två pass och inte känna sig stressad. Fortfarande effektivt! 65 minuter plus 10 min på cykeln och där var man helt slut!

Har verkligen märk en sån utveckling sen jag flyttade till göteborg inom min träning och kost. Tror det har lite med att när jag väl är på träningen nu så släpper jag allt vad som har med skola att göra och jag ger verkligen allt! Innan hade jag inte samma inställning att leverera så bra på varje pass. Träningen ger mig ro så var det inte innan då jag var ledig väldigt mycket. Kosten också sköts så bra och jag får verkligen i mig bra mat samtidigt som den inte är så tråkig längre. Har uppnåt en vikt på 56 kilo vilket är bara 3 kilo till det jag har vägt som mest och då såg inte formen ut såhär. Det är kul när det ger resultat! Hard work pays off. Keep Fighting /E

SUNDAY DINNER

pulled3Igår var min farmor här och vi hade som vanligt en fantastiskt mysigt familjemiddag som söndagarna alltid levererar och ger lite extra mysstämning! Mamma och pappa bestämde sig att göra pulled pork och den fick tillsammans med lite tomatpure och BBQ-sås vara inne i ugnen i 6 timmar på 125 grader! Sedan gjorde vi det ganska enkelt med massa små goda tillbehör sidan om! Förutom klyftpotatis hade vi bönsallad, vaxbönor, avocado, crème fraîche, sallad och en fantastisk sås som pappa hade gjort! Blev helt underbart gott och man vill inte sluta äta trots att magen var riktigt mätt!

Lite senare på kvällen drog jag och Karna till gymmet och körde ett ordentligt rump-pass! Vi körde basövningar i kombination med massa hopp! Det är det bästa tycker jag! och vi båda har träningsvärk idag så det tog nog riktigt bra också ;)
Kramar Cpulled2 pulled1