ADVENTS FRUKOST!

advent advent1 advent3

Såhär startade jag och Clara vår morgon igår. Jag behövde detta för jag är nergrävd i plugg.. inte mycket till jullov det här.. Men man får kämpa! Stunder som dessa när man kan komma iväg och sitta och njuta av en god frukost tillsammans med sin bästa vän är guldvärt! Det är stunder jag verkligen blir glad. Att kliva in genom dörren på kaka en morgon och känna doften av allt nybakat och där står clara och man får en bamsekram.

Clara gjorde världens godaste gröt till mig. En helt vanlig gröt med Apelsin och saffran sylt, toppat med lite hemmagjord granola och jordnötsmör och ett XXL ägg. En eller två koppar kaffe till det och jag var väldigt nöjd. Deras kaffe ska vi inte iheller tala om. Speciella bönor och man känner verkligen av den goda smaken inte som skolans bryggkaffe där man egentligen behöver 10 sockerbitar för att det ska bli gott hehe..

Jag har varit lite dålig, någon bakterie har tat sig in och jag har haft problem med magen så träningen har blivit lidande och jag har inte kunnat styrketräna men idag känner jag sug efter det och ska bege mig på ett gympass och köra rygg! jag ser faktiskt fram emot det. / E

ALL I WANT FOR CHRISTMAS

christmas

FEMIMAL PWO: HERE / BOTTLE: HERE / SPORTSBRA: HERE / SHOES: HERE 

Christmas wanties.. Jaa det finns alltid något som jag vill ha nytt i träningsväg! Älskar att kunna gå till gymmet och ha allting matchat, därför kan man aldrig få för mycket utav något! Älskar nikes sporttoppar och deras skor sålt ut alla andra märkens! Just dessa har Evelin och jag tycker hon är råsnygg i dem! Har ni inte fixat julklapparna till vännen eller syrran än så är detta några utav mina bästa tips! 
Kram på er / C

 

MITT RUMP/BENPASS

boo boo1

Nu är jag i malmö och första passet blev rumpa! Tänkte hur ska jag klara det efter mitt benpass sedan i måndags med det fick och ett riktigt bra pass fick jag också till. Svettet bara rann och pulsen var nog på 200 precis som att jag hade sprungit i 30 minuter men nej, endast tunga vikter!

När jag går in på gymet nu tänker jag alltid på mitt mål, varför är jag där och hur ska jag göra det bästa av det. I med lurarna och går in i min värld och efter ca 60 minuter blir jag lite mer social.

Gårdagens pass såg ut såhär. 
Uppvärmning 10 minuter gång i lutning

Utfall i smith 7x8 på varje ben superset utfall med med hantlar pumpa ut 8 stycken på varje ben.
Raka marklyft 4×10
glutekick i legcurl maskinen 4×8 på varje bensuperset legextension där jag droppset 8-6-8
hip abduction 3×12-8-10
Sumosquats 4×12 
stående legcurl
3×8 på varje ben
glutekick i cable 3×15 – pumpa ut det sista

Avslutade med 10 minuter cyckling och där var jag färdig, trött och helt slut! Just the way it should be! / E

 

HUR MAN SKA TÄNKA FÖRE, UNDER & EFTER JUL

Julen närmar sig med storsteg och visst ska det bli så himla mysigt att spendera tid med familj, släkt eller vänner. Äta gott och må bra! Men gör vi alla det? Nej! Vissa känner ångest inför hur de ska tackla julmaten, vad kan de äta utan att påverka och en massa tankar flyger omkring i vissas huvud. Därför tänkte jag ge nu lite tips på hur man kan göra och tänka under dagarna innan, under och efter jul. Det finns säkert vissa av er där ute som tycker detta är löjligt och man ska väll kunna unna sig utan att få ångest men så är faktiskt inte alla och vissa kämpar för ett mål och vill inte förstöra det. Så ni som känner att ni är av den första kategorien och inte bryr er alls och tycker det är trams ni kan sluta läsa här, ni andra fortsätt!
Dagarna innan jul – start från söndag 

  • Dra ner lite på era kolhydrater så era glygogen lager inte fylls för då har ni lite extra förråd åt julafton att fylla upp och det lägger sig inte som fett. Det är när vi har fyllt allt och inte förbrukat det och vi fortsätter att äta som vi lagrar fett. Väldigt enkelt förklarat!
  • Släng in något extra cardio pass eller avsluta er träningspass med 20 minuter cardio.

Det är egentligen bara det ni behöver göra. Tänk på lite vad ni stoppar i er och kör lite extra cardio.

Under juldagen:

  • Starta morgonen med ett gympass eller cardio pass, jag själv ska gå på julspinning som jag gjort i 3 år :D
  • Ät en lättare frukost och ev. lunch innan julmaten ska sättas igång.

Nu till maten! Det finns gott om proteinrika mål oå julbordet, tex, ägg, lax, sill, skinka ät större mängd av dessa. Begränsa kolhydraterna men ät dom ändå med gott samvete. Ta inte 3 mackor utan 1. Häll upp 1 portion potatisgratäng och inte 2. Tänk smart! Och självklart välj en efterrätt du är sugen på och ät den också med gott samvete, låt dig bara inte gå loss och börja äta hur mycket som helst. Lite av varje och magen kommer må så mycket bättre

Dagen efter:

  • Starta dagen med en härlig sovmorgon, ät din frukost och bege dig till gymet. Kör ett gympass eller ett cardio pass.
  • Ät lite lättare denna dagen, tryck inte i dig massa mat. Många familjer brukar äta julmaten även dagen efter. Gör du också det men håll dig till den proteinrika delen och allt annat strunta i det.
  • Jag lovar att om du gör såhär så kommer du inte känna något och din form kommer vara tillbaka på nolltid!

jag förespråkar inte att man inte ska unna sig men det finns lite trix för att kunna njuta lite extra utan att det påverkar ens resultat.
Jag hoppas ni tar detta positivt och inte negativt som man brukar få när man skriver sånna här inlägg. Jag vill bara komma med lite tips kring julfirandet så alla kan vara med!

Desktop178

 

 

CIRKEL

Hej på er! Hoppas ni har sovit gott och att ni är taggade på en grym onsdag! Tänk att vi redan är halvvägs till helgen nu! Dagarna går fort och om en vecka är det JULAFTON! SHIIIIIIIIT haha jag kan inte fatta, bara längtar efter att snön ska falla.

Precis som jag lovade igår så ska jag dela med mig av gårdagens cirkel här som är grym att avsluta passen med.

Körde 4 varv, 20 sekunders arbete, 10 sekunders vila

wallballs -> situps med pinne -> upphopp med squats på stepup bräda ->
 halva burpees -> situps på halv pilates -> squats med bulgarian bag 

Kan lova er att ni kommer skrika av trötthet om ni avslutar ett tufft pass med detta! Jag älskar att ta ut mig med sådant som sista del av träningen! Så man verkligen känner att man tröttat ut kroppen!

Kör hårt / C

Skärmavbild 2014-12-16 kl. 21.05.39

2 WORKOUTS, 1 DAY

Idag blev faktiskt inte träningen som jag tänkt mig, utan gick istället på magkänslan för vad dagen hade att erbjuda.

Imorse när jag gick upp så var jag faktiskt träningssugen så jag begav mig till granngymmet som jag bor bredvid och körde lite cardio. Kändes skönt att starta dagen med lite träning. Har alltid svårt att komma iväg men efter varje pass blir jag alltid lika glad och nöjd att jag gjorde det! Någon som känner igen sig?

Upplägget såg i alla fall ut såhär:
30 minuter PW på bandet, 7.0 lutning 7.3 hastighet
10 minuter roddintervaller som såg ut följande: 1 min normalt tempo, 1 min fullt ös osv

 

Under dagen har jag jobbat och gjort flera ärenden, så träningen ikväll blev lite senare. Körde därför inte hela det cardioupplägget utan lite annat, började med 20 minuter löpning, varierade med att springa i hastighet 12.0 och köra tabata på hastighet 17.5 men hela alltet gjorde jag på 20 min. Därefter körde jag lite baksida axlar som jag supersetade med övningar som boxjumps, hoppande utfall osv. Avslutade sedan passet med en cirkel som ni får fullständigt upplägg av imorgon!

Känns riktigt skönt! Imorgon ska jag jobba fram tills klockan halv ett och sen kommer Evelin hem så då ska vi äta lunch!
Kramar C

IMG_1519.JPG

CHRISTMAS WANTIES!

Julen närmar sig och vad innebär det? julklappar! och jag fyller dessutom år 10 dagar efter så jag har en del saker på önskelistan. Just nu blir det mycket träningskläder då jag tränar en hel del och vill känna mig bekväm i min outfit. Ja jag får faktiskt mycket bättre pass med en outfit jag känner mig bra i. Idag gjorde jag även världens fynd och köpte mig mina favorit nike tights som jag länge suktat efter och fick dom för 249 kr då sats har julrabbat och jag blev så lycklig. De kostar egentligen 700 kr så man kan ju säga att jag sparade en hel del!

Mitt favorit märke av alla märken är nog better bodies! Jag verkligen älskar deras kläder och de sitter så bekvämt på mig. Har lite kläder jag varit intresserad av så tänkte dela med mig av det, kanske någon av er som också vill önska sig det? Här kommer mina favorit som jag vill ha :D /E

Desktop176 Desktop177

HÄR finner ni alla kläder.

KONSTRASTEN MELLAN VARDAG OCH HELG!

banana banana1

Alltså just idag smakade gröten lite extra bra! Av någon anledning fick jag till den sådär perfekt och det var bara för gott. Ville aldrig att den skulle ta slut hehe.. För en sekund i söndags trodde jag att jag hade tappat min diciplin och jag var rädd för att hamna tillbaka i det gammla med för lite mat och för mycket cardio. Men redan igår (måndag) följde jag maten korrekt och träningen gick ju så bra så därför känns det som jag är på banan igen.

På helgen blir alltid träningen och kosten lite annorlunda. Den är lixom inte lika bra som den är på vardagen men det kanske är bra för då uppskattar man även vardagar. Man går ju alltid och längtar till helgen men jag tycker ändå inte dessa vardagar är så tokiga. Det gäller att se det possitiva i både vardagen och helgen. Typ såhär:

Måndag till fredag:
jag får riktigt bra träningspass.
jag sköter kosten väldigt bra och vet att jag får i mig tillräckligt för att utvecklas.
jag trivs i mina rutiner med skola, plugg, träning mat, plugg ja kul vardag hehe..

Helgen: 
Jag får njuta av en annorlunda frukost som man längtat efter hela veckan och den kan man äta med gott samvete då man skött sig hela veckan.
Kanske en god middag med fint sällskap av pojvännen, familjen eller vänner eller ibland alla samtidigt.
Man kan hitta på saker som att gå på stan, gå ut och fika, gå till badhus mm.
Träning kan man också få in och man gör det för man känner för det och tycker det är kul.

Jag tror det är konstrasten jag gillar, att man får lite av varje. Dvs sina rutiner men sen bryter man dom och gör annat för att sedan komma tillbaka igen. Föresten God morgon! Hoppas ni får en bra start och en fin dag! Idag är min sista skoldag som består av lektion och labb följt av träning för att sedan sätt min på tåget imorgonbiti hem till Malmö! /E

 

L-L-L-L-LEGDAY!

Desktop175

Idag var det ben på schemat och jag trodde jag skulle somna påvägen dit. Jag var så himla trött och tänkte jag skulle aldrig åkt iväg. Men i med lite riskakor och PWO så var det bara att köra & BRA gick det!

Jag värmde upp 15 minuter på löpbandet i lutning för att sedan sätta igång med Squats.
Som ni ser är det högre reps i början då är vikten lägre sedan ökar jag vikten och idag gjorde jag REKORD!! Helt galet jag som var så trött och ville inte ens träna men se där som det vände och vilka bra squats jag fick till!

Jag älskar dessa måndagsbenpass, dom är tunga och baspass som verkligen bygger upp benen så man kan få Latona legs  ;) Känns otroligt härligt att jag ser utveckling från vecka till vecka och vikten där jag körde 8 reps på var tung förra gången. Så nu kämpar jag vidare och ska inte vara rädd för dom vikterna mer. Kommer öva där för att bygga upp styrkan ytterliggare och sedan ökar jag vikten igen. Mot framtida mål! /E