HOW TO PLAN

På söndag kväll brukar jag planera veckan lite. Kollar igenom mitt schema hur dagarna ser ut. När passar det att köra tex axlar, ben osv. Jag tänker över hur kosten ska se ut och förbereder mig mentalt av en ny vecka med nya tag.

Tex: På måndag(idag) går jag till kvart i 5, då kanske man inte ska lägga det tyngsta passet på en sådan dag. Då passar det perfekt med axlar & mage följt av cardio. Cardion passar perfekt då det varit helg och lite gottigheter har åkt ner i magen och axlar är lixom ett lagom tungt pass. Så då blir det axlar, mage idag på schemat

Tisdag går jag till kvar i 3. Då är det bara att ladda upp inför ett benpass! UNDERBART!
På onsdag
har jag ett glapp mellan kvart i 12 till 3, funderar på att få in något där det hade varit super eller så kör jag bara efter
Torsdag är jag ledig så då blir det ett benpass nr 2. 
Fredag kommer Mergim hit igen och då ska vi köra rygg tillsammans! Det ska bli så grymt!

Så så brukar jag tänka igenom just för att kunna prestera så bra som möjligt på alla pass. Varje pass är viktigt! Har dessutom lagat 4st matlådor, endast lunchlådor då jag lagar min middag direkt på kvällen. 4 matlådor 2 med kycklingfile och 2 med lax. Brunris och kvarngryn tillsammans med broccoli är mina kolhydratskällor.

Dagens kost kommer även se ut såhär:
Frukost: havregrynsgröt med detta här proteinet och 1 ägg
Lunch: kycklingfile med råris och grönsaker
Mellanmål: riskakor & casein blandad med isolate protein
Middag: Kycklingfile med broccolisoppa Såhär

FOODPREP /E MAT31

DO YOU WANNA BE ELIT?

God morgning! You are awesome! Now punch monday in the face =D Sådär nu finns det ingen anledning till att inte gilla måndag. Tänk vilken nystart egentligen, börja veckan med en possitiv inställning så kommer säkert den fortsätta så också. Jag började min morgon med cardio då jag börjar skolan kl 10 så jag passade på och behöver därför inte köra cardion ikväll efter gymet utan då fokuserar jag endast på vikterna.

Jag har nu valt att gå vidare och sammarbetar numera med Elit nutrition som ägs av Ahmad Ahmad Sveriges enda IFBB PRO BODYBUILDER. Jag tävlar för hans team AAELITTEAM och det är något jag stolt representerar så därför kändes det nu som en självklarhet att även använda mig utav deras produkter. AAELITTEAM har landets mest framgångsrika atleter och nu under SM tog vi 7 medaljer varav 4 st GULD. Fantastiska atleter inom sporten men även fantastiska människor utanför. Detta är något jag brinner för, min passion och med detta bakom mig vet jag att ingenting är omöjligt. Så valet var väldigt självklart!

Dock skulle jag aldrig visa något för er som jag inte tycker är bra! Elit nutrition representerar otroligt bra produkter och smaksättningen på allt är helt fantastisk. Tack vare att produkterna smakar så bra så använder jag nu BCAA varje dag och på mina tyngre pass kör jag på den grymma PWO:n och Chocolatebrownie 100% whey i min gröt & som shake efter träningen.

Här är min frukost idag:

  • Havregryn
  • äggvita
  • 1 skopa whey chocolate brownie
  • ägg
  • topping

TOT: 490 kcal /52g protein / 31g kolhydrater / 15g fett

elit elit1

MOT FRAMTIDA MÅL! /E

HELGEN!

Ingen har väll missat att det varit Mr.Olympia i helgen? Vilken tävling! Så inspirerande och motiverande att tävlingsuget fick sig en extra rush. Dock känner jag ingen stress för det, jag hade kunnat tävla nu på Lucia faktiskt då formen säger att en diet på 6 veckor hade räckt Men jag tänker inte för nästa gång så kommer jag med all sannolikhet att leverera en helt annan fysik samt posering. Jag har redan börjat, kosten sköts och vartenda träningspass levereras just nu. Njuter av resan offseason för den är faktiskt helt underbar!

Helgen har bjudit på fantastiska middagar med min andra halva här i Göteborg. Biffar med klyftpotatis och en fantastisk svampsås & vin. Pizza på en fransk liten mysig restaurang och ett par goda sallader och frukostar också! Helgen flög förbi och jag har haft det så bra! Tar mig igenom 5 dagar ensam för att sedan spendera helgen med mina nära och kära. Nästa helg kommer familjen också upp till mig och det kommer bli så mysigt!

Det blev ben i lördags tillsammans med mergim och det har satt sina spår! Träningsvärk! Så idag söndag är en skön vilodag. Tittar på Norway open och snart ska jag börja laga mat inför veckan. 5 Dagar med strik kost, inga konstigheter när man sedan kan unna sig på helgen utan några konstigheter. En ny träningsvecka ska även planeras och mer om det i nästa inlägg! /E

IMG_6142.JPGIMG_6141.JPG

HELGEN, TRÄNINGSUPPLÄGG OCH PULLED BEEF

Helgen flyger förbi och plötsligt är söndag eftermiddag. Shit alltså jag förstår inte vart all tid tar vägen! Igår åkte mamma och pappa på semester vilket betyder att jag och min syster Joanna är ensamma, men även att jag ska jobba på kaka hela veckan, så idag är min enda lediga dag! Så imorse gick jag upp och bara chillade lite, åt mysig frukost och så, sedan begav jag mig till gymmet för veckans sista pass och det fick givetvis bli BOOTY! Lastade på ordentligt med vikterna idag och körde b.la, squats, utfall, hip thrust, hip abduction och glutekicks. Avslutade sedan passet med 10 minuter intervaller i backe på bandet och en grym rörlighetsövning som jag ska se till att visa er, bästa rörlighetsövningen om man vill få till bra squats!

Har även funderat på nästa veckas upplägg och det blir nog såhär:
Måndag: MTB eller Cardio
Tisdag: PLYO & Mage
Onsdag: Rumpa och intervaller
Torsdag: Plyo & Mage
Fredag: Rumpa och intervaller eller MTB
Lördag: Vila
Söndag: ?

Ikväll ska jag och min syster laga pulled beef- burgare, så kommer lite vänner över och käkar med oss och dricker lite vin! Ska bli så mysigt! Kanske blir en film hemma sen eller en runda till stan för att ta en drink, man vet aldrig! Mysigt ska vi ha det i alla fall!
Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag har!
Kramar C

collage

Hej på er! Ni förstår inte hur trött jag är nu, dagen har varit lång och ÄNTLIGEN har jag hittat till soffan för en lugn och mysig kväll. Imorse gick jag upp vid halv sju och begav mig till skolan för att skriva mitt första matteprov förd denna terminen. Helt sjukt att hjärnan ska vara fullt igång och fokusera redan vid åtta om man tänker efter, men men. Efter det stack jag direkt till kaka för att jobba hela dagen. Det var helt sinnes varmt och en hel del att göra så sedan var man ju slut i rutan efter det när vi stängde vid fyra. Efter det stack jag hem och städade. Städerskan var sjuk så jag fixade hemma istället. Man vill ju ha fint inför helgen! Efter det stack jag och mamma och handlade och sen direkt hem och lagade mat. Idag blev det oxfilé och bönpasta tillsammans med pesto. Jag och mamma köpte även lite ostar så vi njöt av en god ostbricka också!

Imorgon ska jag jobba igen. Mamma och pappa åker till Turkiet så från och med imorgon till nästa lördag så ska jag jobba på kaka, delvis helt själv och delvis tillsammans med Amelie som också jobbar på kaka. Detta betyder att jag varje dag ska gå upp och baka alla bröd, alla bullar, alla kakor och laga dagens lunch varje dag! Snacka om att jag kommer bli trött men det ska bli så kul och mysigt!!
Nu blir det idol och mys med mamma!
Kramar Clara

IMG_8991.JPG

IMG_8994.JPG

MUSKELMAT

Sitter här och bläddrar i Bodys kokbok. Så himla många recept så man vet inte vad man vill laga tillslut.. Man kommer på en sak men sen ser man en annan sak och tillslut slutar det att det inte blir något.. Så händer det i 9 av 10 av mina fall. Ville laga någon god efterrätt till ikväll men det ser nog inte ut att bli så iheller.. typiskt mig!

Hur som helst så slutade vi tidigt idag så jag åkte hem för att jobba lite och sedan dra till träningen, killen min tänkte överaska mig och komma tidigare men han fick tyvärr avslöja det i och med att jag sa att jag skulle gå och träna. Så nu tar nu träningen tillsammans och det ska bli så kul!

I dagens matlåda var det kycklingfile med grönsaker och kvarngryn & svamp. Måste verkligen säga hur skönt det är att vara off nu så man kan steka allt i fett. blir ju en helt annan smak! SÅ GOTT!

body body1

SUNNY MORNING

tomat tomato1

Fredang redan! Mina dagar bara flyger iväg och vipps så har 5 dagar gått och jag ska få träffa min kärlek igen. Solen skiner i göteborg, jag njuter av min fantastiska frukost och snart ska jag iväg till skolan för redovisning. En enkel redovisning om hur dagen var igår på praktiken.

Idag blir det axlar på gymmet, har faktiskt närmar bestämt lite klädångest haha vet inte vad jag ska packa ner för träningskläder.. Har ni också haft sådana i-landproblem någon gång? Jag har det nu! Sen kommer Mergim och jag ska bjuda honom på en god måltid. Det blir kött med svampsås och klyftpotatis. Idag håller vi det cleant för imorgon blir det något gott! Men mest av allt är jag så glad över att jag äntligen får träffa honom igen.

PROTEINPASTA & BANG

Hej på er! Vilken härlig dag jag har haft!
Var på mix and eat tillsammans med Peter och käkade lunch. Har inte hunnit dit på hela veckan så det var riktigt mysigt att vara där igen och träffa bästa Fallan och Micke som har stället! Man träffar alltid massa härliga människor där och kan sitta och snacka hur länge som helst om man inte har klockan med sig haha!

Efter det stack jag och hjälpte mamma på kaka lite, därefter gjorde vi ett besök på Green Market i Västra Hamnen där allt är ekologiskt och mycket är även närproducerat. de har massa roliga ssaker, bland annat en bönpasta som har grymt innehåll! Den ligger på ca 40+ g protein per 100, och även bara 17g carbs!! Hur grymt är inte det? Dessutom är den SJUKT god, och fungerar som ersättning för både vanlig pasta och nudlar! En favorit hos mig!!
På nätet kan ni köpa pastan  HÄR, HÄR och HÄR

mamma släppte mig på gymmet efter det där jag smällde till med ett rumppass! Hade inte riktigt motivationen på min sida men tack vare min BANG från Mix&Eat så gick det bra! Alltså älskar den drickan plus att det är över 350mg koffein i den!! Avslutade passet med både plyo, intervaller och magträning! Blev bra tillslut! Sen vad jag helt död!

Kramar Clara

 

IMG_8968.JPG

IMG_8974.JPG

VECKANS MATLÅDA

 

 

 

SQUATS PLÅTNING2köttfärss köttfärss1

Veckans matlåda! Detta är köttfärsen som jag gjorde igår. På 500g nötfärs fick jag ut 3 måltider. helt perfekt! Slutade tidigt så jag kunde gå hem och äta, kokade upp grönsaker (rotfrukter) och gjorde mig en enkel sallad. Detta funkar utmärkt i matlådan! Koka sedan ris, matvete, quinoa, kvarngryn eller vad du är sugen på. Blev otroligt nöjd över min köttfärs faktiskt!

Jag är så nöjd över hur jag sköter min kost! Detta hjälper verkligen min utveckling och när allt klaffar, kost och träning då blir man nöjd! Hur går det för er? sköter ni er kost? Jag sköter min 5 dagar i veckan och lördag tar jag off och söndag återgår jag till det normala. Det ser ut som det blir pizza till helgen ;)

 

TIDIG MORGON INNAN PRAKTIK

kalkon kalkon1Gårdagens frukost, men idag ser den lika dan ut och smakar fortfarande helt underbart! Idag är det en tidig morgon, jag ska nämligen ut på praktik. Tyvärr fick jag inte på ett sjukhus vilket jag verkligen ville men jag hoppas det blir roligt och lärorikt ändå! /E

  • Keso toppat med hemmagjord musli & äppla & jorsnötsmör
  • falurågrut med kycklingfile
  • ägg
  • kaffe

Igår när vi bakade i skolan så fick vi ladda ner ett program som räknar ut alla näringsvärden på livsmedel eller recept. Så himla roligt det ska jag sitta med i eftermiddag och leka med. Man kan verkligen räkna ut allt där! Så himla roligt, just det jag tycker om att göra :D